BBCmamma 2013 – Schema

08:30Registrering
09:00H.I.I.T. Mama

Högintensiv träning i tabataintervaller med enkla men tuffa övningar med egen kroppsvikt. Vi svettas, jobbar järnet och har roligt ihop, ibland i par. 20 sekunder följt av 10 sekunders vila x 8 på varje övning och som belöning avslutas passet med skön yogastretch och avslappning.

Anna LissjanisAnna Lissjanis är en frilansande 4-barnsmamma med många järn i elden. Utöver heltidsjobbet som mamma driver hon en av Sveriges största träningsbloggar – Trend och träning, jobbar som PT på tjejgymmet Rosa Skrot samt online, är yogainstruktör, layoutare och illustratör. Träningsendorfiner, kärlek och roliga utmaningar är krutet bakom denna energiska tjej.
10:00Paus
10:30Träning under och efter graviditet – föreläsning

Så tränar du för att må så bra som möjligt och undvika komplikationer under och efter din graviditet. Anna Lissjanis berättar om sina egna 3 helt olika graviditeter, om vad du bör tänka på och hur du kan träna.
11:30Lunchpaus
13:00Starkare än någonsin – praktik

Ett komplext träningspass med styrka och kondition, anpassat för dig som fött barn. Du har själv möjlighet att anpassa övningarna och nivån efter din egen nivå.

Lovisa SandströmLovisa Sandström är tvåbarnsmamma och träningsexpert inriktad på tuff funktionell pulsbaserad träning. Hon arbetar som PT, idrottslärare och skriver en av Sveriges största träningsbloggar på lofsan.se. Ni kan se Lovisa som utmanare i Gladiatorerna och som träningsexpert på Nyhetsmorgon i TV4 under vintern 2012.
14:00Paus
14:30Starkare än någonsin – föreläsning

Efter en graviditet har du de bästa förutsättningarna för att skapa en kropp som orkar, kan och vill vara både mamma och en egen individ. Du får här redskapen och de teoretiska kunskaperna att kunna lägga upp din träning på ett sätt att den blir både effektiv och individuellt anpassad. Att du får bättre självförtroende på vägen är en stor bonus.

Lovisa Sandström fortsätter
15:30Paus
16:00Cykel för gravida och mammor!

Cykling är träning som är enkel att anpassa till varje individs nivå, och som dessutom är skonsam. Många kan cykla genom hela graviditeten! Under detta pass kommer Andréa att guida både dig som är gravid och dig som fått barn så att du får ett tufft träningspass - på din nivå!

Andréa Hultgren är instruktör i spinning och BODYBALANCE, mamma till Sixten och gravid med sitt andra barn (kommer vara i vecka 17 under BBCmamma!). Andréa skriver bloggen Löpning & Livet!
17:00Avslutning