Schema, Run Happy Day 29 augusti 2015

 

Run Happy Day instruktörer

08:30 Samling och registering

09:00 Find the flow

Find the flow är ett teknikpass som passar alla. Bra löpteknik kommer ta din löpning till helt nya nivåer – och under detta pass får du hjälp och coachning av en av Sveriges främsta teknikspecialister. Oavsett tidigare träningsbakgrund och ambitionsnivå så kommer vi hjälpa dig att ta nästa steg!

Lisa McRae (läs mer om instruktören)

10:00 Paus – vi äter mellanmål och tar det lugnt tillsammans

10:30 Run Happy

Ett renodlat löppass fyllt av glädje! Här delar vi upp oss i fartgrupper, så alla kommer kunna vara med – oavsett om du satsar på milen på 30 eller 60 minuter.

Rubin McRae och Sara Ivarsson (läs mer om instruktörerna)

11:30 Lunch – förbeställ via oss eller ta med egen. Vi äter tillsammans!


12:30
 Let’s get specific

Här fokuserar vi på de viktigaste delarna för att du som löpare ska hålla dig stark och skadefri! Under fyra olika stationer får vi träna fotstyrka, bål, balans och dynamisk rörlighet.

Rubin McRae, Sirpa Felhender, Ulrika Flodin och Pernilla Ohlsson (läs mer om instruktörerna)


13:30 Paus – uppladdning inför sista tuffa passet


14:00 After Beach 2015

Under denna klass utmanar vi din styrka och spänst, vi kör intervaller och teknik! Du kommer ledas genom en mängd övningar som utmanar din styrka, rörlighet och spänst men även hjärta kommer få sig en omgång.  Glädje, styrka, löpteknik och uthållighet genomsyrar denna klass!

Rubin McRae (läs mer om instruktören)


15:00 Paus och energipåfyllning


15:15 Yoga for runners

Att komplettera din träning med yoga ger dig förmågan att prestera på din bästa nivå och samtidigt förbli skadefri. Oavsett idrott kommer yoga att öka din kroppskännedom och göra dig mer lyhörd för din kropps behov. Du korrigerar fysiska obalanser samtidigt som du får verktyg för fokus och närvaro på planen, på landsvägen, i skogen eller på banan. Att yoga med Sara innebär större förståelse för vad du behöver både fysiskt och mentalt för att orka hålla en hög nivå i din idrott såväl som i vardagslivet. Med basen i hathayoga har hon specialiserat sig på yoga för idrottare. Fokus ligger på att skapa balans i kroppen – mellan flexibilitet och styrka och stress och vila – för att kunna hantera de krav stor mängd träning ställer på kroppen.

Sara Ivarsson (läs mer om instruktören)


16:15 Avslutning